Pravidla

Organizace
Závod začíná registrací jezdce, zaplacením startovného, který stanovuje pořadatel, a podpisem prohlášení o odpovědnosti závodníka. Před započetím povinných tréningů je vždy povinná rozprava pro všechny jezdce. Pokud jezdec nebude přítomen nebo nebude omluven zástupcem, může ho pořadatel za neúčast při rozpravě nebo tréningu ze závodu vyloučit. Na rozpravě ve které se projednává bezpečnost či nějaké záludnosti tratě a hlavně organizační záležitosti, je organizátor povinen jezdcům na připomínky odpovědět. Pokud bude na trati nějaký nebezpečný úsek, nebo nesrovnalost při organizaci, mohou se jezdci obrátit na vedení SFC za který je závod vypsán. Vedení SFC se skládá z hlavního organizátora - Frolka Marek a členové jsou zástupci organizátorů jednotlivých závodů. Hlas za pořadatele má vždy jenom jeden pořadatel. Jeho hlas má stejnou váhu, dohodu po členů respektuje hlavní pořadatel SFC a vynese výrok, který je org. závodu povinen respektovat.

Start:
Start se provádí vždy startovacím zařízením, se kterým se mohou jezdci seznámit při rozpravě a při tréningu si jej jezdci mohou vyzkoušet. Motocykl při startovní proceduře 15 s. a 5 s. nesmí popojíždět a za dvojí nevhodné startování může být jezdec z rozjížďky vyloučen. Po skončení jednotlivých jízd je org. povinen vystavit výsledky jízd.

Závod:
Systém jízd na jednotlivých závodech může lišit. Na trati kde je velká propustnost jezdců se může startovat jednotlivých kategoriích hromadně. Řazení na start 1. jízdy se provádí losem, potom se jezdci do dalších rozjížděk řadí v pořadí ve kterém dokončily předchozí jízdu. Celkem se v takovém to případě jedou 3 rozjížďky o délce trvání 10 min., nebo počtem kol tomu odpovídající, po kterých následuje sečtení a vyhlášení výsledků. Na tratích s menší propustností je systém jízd rozdělen losem podle počtu přihlášených do skupin a každý jezdec pojede 3 rozjížďky o délce trvání minimálně 10 min., nebo počtem kol tomu odpovídajících. Po sečtení výsledků přijde na řadu finálová jízda o počtu 10 startujících z nejlepšími výsledky ze 3 rozjížděk. Pokud se jezdec z nějakého důvodu nemůže finále zúčastnit a má na finále nárok je zařazen ve výsledcích na 10 místo.
1.místo-50 b.
2.místo 45 b.
3.místo 40 b.
atd.
10.místo 5 b

Protest:
Protest se podává řediteli závodu který je na rozpravě představen a podává se do 15 min. po skončení poslední jízdy toho dne v ceně 200 Kč.

Kategorie:
Jawa 50 Klasik
Jawa 50 Speciál
Jawa 50 Ořežplech                                                                                                                   Pitbike          


Pořádání závodů:

Pořadí závodů je na jednotlivých pořadatelích závodů SFC, které kategorie na svých závodech vypíší

.Výsledky:
Za umístění v jednotlivých závodech SFC jsou jezdcům přidělovány body, které jsu započítávány do celkového pořadí. Na posledním závodě dojde k vyhlášení celkového pořadí

.Startovní čísla:
Startovní čísla přiděluje pořadatel závodu, nebo si je jezdci mohou zamluvit předem přihláškou u pořadatele

.Povinná výstroj:
Motocyklová přilba, brýle, dlouhé kalhoty, dlouhé rukávy, rukavice, pevné boty (ne sandály a pod.

)Technická pravidla:
Kategorie Jawa50 Klasik:
Motor:
- Jawa 50 - 05/20/21/23
- Vrtání max 40mm, píst musí být dvoukroužkový, kroužky litinové,válec originál bez úprav zapalování originál,výfuk bez úprav,pouze může být ohnut rozřezáním nebo vytočením směrem vzhůru (vzor Ořechov),  primární převod nezměněn, filtr libovolný
Rám:
- Rám musí být původní, výstuha mezi krkem a sedlem povolena, zesílení brýlí a kříže povoleno, nádrž může být přesunuta před sedlo, použití drapáků povoleno, plechy můžou být odmontovány,zadní rozeta originál. Co není povoleno je zakázáno  Po skončení závodu se první tři přihlásí u pořadatele ke kontrole odmontovíní hlavy válce, kontrole zapalování a primárního převodu, Kdo se kontrole vyhne bude ze závodu i z následujících závodů SFC vyloučen !!!

Jawa50 OŘEŽPLECH
- Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm. Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno.
Rám a podvozek:
Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh, zejména střední rámovou trubkou. Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji. Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však prižové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky. Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení). Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle). Kola mohou být libovolné brzdy origo.. Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány. Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné. Palivová nádrž je libovolná ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem.
Motor:
Válec: Musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu za předpokladu, že se dodrží počet kanálů v obalu i ve vložce.Válec je možné zkrátit na rozměr pístu. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky. Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce. Rozteč svorníků se nesmí měnit. Rozvod sání pouze pístem..
Hlava válce: Z originálního odlitku, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru.
Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm
Zapalování: Povoleno libovolné zapalování
Převodové ústrojí:
Převodovka musí být zcela původní konstrukce včetně jejího ovládání. Spojka mužebyt na šrouby, zejména počet lamel a pružin musí zachovan. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován.
Karburátor:
Karburátor musí být původní značky a typu. Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání. Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru. Je možno použít libovolný vzduchový filtr.
Výfuk:
Může být použito libovolného výfukuHlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!).
Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!!! 


Kategorie Jawa50 Speciál:
Motor:
- Zdvih originál 44mm
- Rozteč šteftů válce originální
- Vrtání max. 40mm
- Obal válce musí pocházet z pionýra - různé návarky, klapky, žebrování povoleno
- Vícekvaltové převodovky povoleny
- Spojka libovolná
- Hlava libovolná
- Originální kartery, návarky a klapkové sání do klikové skříně povoleno.
Rám:
- Libovolná konstrukce bez ostrých a nebezpečných hran. Co není povoleno je zakázáno.
- Rám se během závodu nesmí měnit. Měnit se smí pouze odnímatelné části např. motor, atd.